Pages

0

.... Goreng....

Balik dari mesyuarat di tempat kerja suami saya mengadu yang puteri sulung saya buat perangai..
Berebut mainan dengan cucu sulung pengasuh kesayangan mereka..
Saya sudah dapat bayangkan muka suami saya yang keletihan melayan "perangai" anak saya yang seorang tu..
Habis satu pekan suami saya pusing semata-mata nak mencari "kipas bercoklat" yang direbutkan..
Akhirnya, dapat kipas jugak..cuma bukan kipas ada coklat..tapi,kipas berbateri warna nak ke coklat...ahahaha..
boleh lah tu yang...

Sedang bersiap untuk tunaikan solat zohor,
suami saya mencelah sewaktu kami sedang memutuskan apakah menu hari ini..
Ceritanya begini...

Alkisah terjadikepada seorang rakan suami saya..
Hari itu dia teringin nak makan ikan bawal goreng..
Jadi dia pun pesan la kepadapekedai yang berkenaan
(sila baca dengan telo kedah..)

Si polan: Kak(akak la kot..ahaha) tapaukan saya nasi..sayoq ngan bawai gogheng..
Pekedai: Pa? Bawang gogheng..
Si polan: Ha..bawai gogheng..
Sup..sap..sup..sap..(kesan bunyik orang bungkus nasi)
Pekedai: siap...

Rakan suami saya ini dengan muka yang agak lapar bawak la balik makanan yang dibungkusnya ke tempat kerja..
Buka-buka bungkusan semangatnya untuk menjamu selera dengan sangat berselera terbantut..
Yang ada nasik putih..sayur bayam dan.... Bawang goreng...
Dan die terpaksalah makan dengan keadaan berserah....

Kehkehkeh...
Pecah perut saya ketawa...kesian la..
Kata suami lagi sampai ke sudah dia tak pernah pesan lagi nasik lauk ikan bawal goreng...
Takut kene makan nasi dengan bawang goreng ...kekekekek

Jadi hari ni menu kami..ikan bawal goreng kicap..ahahaha...
(pemalas punya saya...)

Dah..dah...jom masak..

0 comment:

Back to Top