Pages

3

Entri HAri SAbtu

Dia kata dia suka baca entri saya..
Sebab dia kata dia tak bley menulis macam saya
Suka la sangat kan..bohong ke..amik ati ke ..saya tak tau le
Saya pulak suka mengata kat dia..
 Nanti arrr...kalau ada masa... saya update le..

Kekadang teringin gak nak taip semua bender yang saya tak puas hati kat die..
Tapi bile nak taip je..baru le perasan..
dia budak baik...ahaha...
Haah..baik le sangat.. suka kacau orang la itu orang... huh!
 
Salam Sabtu ye kekawan..
Pada kekawan crafter..takder bender yang menarik nak saya hidangkan hari ni..
Banyak projek yang tertangguh dek kerana sibuknya melayan kerenah anak-anak (dan bapak..???)
So dalam masa yang terjauh terdekat ni saya cuba nak abiskan projek saya yang banyak tu...sebab saya bukan expertise macam kekawan crafter saya yang lain-lain..
Doakan daku berjaya... (dengan jayanya..amin!)


Cerita pasal sibuk ..sampai bila pun tak abis ye tak..


Dulu semalam anak saya demam..demam panas..
Bimbang saya...
Tapi.....
Perangainye sama macam walidnye..penakut makan ubat..
Saya naik hangin bila pujukan saya tak dipedulikan...
makanya meraung la anak sulung saya yang saya gelarkan baby boo..
(kenapa baby boo..makciknye kata bile dia ikat toncet dua sejibik macam budak pempuan dalam katun Monster Inc.)
Kesian kat dia kene marah dengan saya... 
Saya ni kalau dah marah tangan pun ada gak jalan... 
agaknye sebab ade keturunan Tun Fatimah kot.. ataupun almarhum Sultan Johor...

Baby boo.. and baby bell..


Kesian anak saya...
Masa dia tido..mengalir air mata saya...
kenapa la saya marah dia... dia bukan tau apa pun... dia kecik lagi..
Teringat kata abah saya.. 
"Budak selalu kena marah ..keras hati dia nanti... susah nak lentur..."

Betul kata abah...
Nampak dah sesikit keras hati dia...garang macam umi...
Isk....  bila marah.. syaitan pun meriah... astaghfirullah...
Jadi mulai dari saat ini(maksudnya hari masa baby boo kene marah...)
Saya nak mula jadi penyabar.. tamau dah memarah bebudak tu.. kene guna psikologi..
Banyak kene belajar.. kene baca buku .. rotan bila perlu..
Umi sayang anak-anak umi...


Rerasa ada tak rasa menyesal orang yang pukul anak...rogol anak... buang anak.. tarik telinga anak.. bunuh anak...??

Wallahualam ...

3 comment:

MamaDaniel said...

huhu.. saya pun garang gak.. orang johor gak ke cik tomei nih?
lepas baca entry ni rasa bersalah gak kat bebudak.. huhu... tapi kdg2 tu la.. darah cepat menggelegak.. huhu
pasni sama2 la kita bersabar dengan sebanyak-banyaknya.. amin...

tomei said...

mama daniel: ye..kite org johor...dok kat kedah
insyaAllah... sesama le kiter menyemai erti kesabaran...amin

ibudhani said...

risau jgk anak jd keras hati kalo sllau kena mrh..xmau la mrh2 dia sgt....rs insaf sket bile bc n3 ni... thx..

Back to Top